Uppsala

Var ledig några dagar och gjorde en snabb sväng till Uppsala. Anledningen: få träffa äldste sonen. Kul se hans lägenhet igen. Lite promenerande på stan. God lunch, jag minns ej var. Besök i Gospelbutiken men ingen bok blev inhandlad. Bokköp blev det däremot nere vid Fyrisån där en man sålde begagnade böcker. Jag köpte Stalins barn, och är redan rejält fast trots bara 67 genomlästa sidor. Köpte även boken om Håkan Juholts uppgång och fall. Men den behöll sonen - tills vidare ska man kanske tillägga. 
 
Han även dricka en kopp kaffe med gammelsvåger som var in till sin mor i stan. Trevligt träffa dem båda. Älgfärs plockade sedan sonen ur frysen och med gemensamma krafter blev det god middag. Sedan från Uppsala med tåg igår kväll.
 
Om resten av helgen och gudstjänstfirandet det kära berättar jag nästa gång.
 
Jag säger bara: Växjö-Skellefteå 1-2!!! Märkligt, bortasegrar i alla finalmatcher så här långt. Notera nu att en Lulebo kan säga: Heja Skellefteå. Det kallar jag lojalitet inom stiftet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0