Det blev bönhuset

för dagens gudstjänst. När jag kom hem från morgonpromenaden beslöt jag att dagens gudstjänstfirande fick ske på eftermiddagen. Det faktum att jag redan under sista veckohalvan firat tre mässor bidrog kanske också till att hungern efter komplett mässa inte var lika stor som vanligt.
 
Två predikningar fick jag höra. Inget fel på någon av dem. Den första av en av de yngre predikanterna. Den andra av en av de äldre. Lite förvirrande dock när mötesledaren ska säga vilken söndag det är. Andra söndagen i påsktiden fick kompletteras med " första söndagen efter påsk, enligt gamla evangelieboken." Det är ju den som används i bönhuset.
 
Jag skulle väl ljuga om jag påstod att jag fick höra något som jag ej hört förut. Men det är väl det som är grejen, samma gamla Guds ord.
 
Under dagen fick jag också ett sms med citat ur "sannt liv i Gud." Avsändaren hade upplevt en maning att ge citatet till mig. Jag får väl erkänna att jag aldrig riktigt fallit för Vassula Rydens budskap. Och inte undra på det. Jag har aldrig läst dem. Det är väl just lusten läsa dem jag aldrig fallit för. Men jag får erkänna att de nu till mig sända orden var uppmuntrande.
 
Någon mc-tur blev det inte. Muligt tråkigt väder med lite fukt på marken lockade inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0