Ganska många var vi

i afton också när kollega ordnat after-work. Vi var ett gäng arbetskamrater som gick ut och käkade tillsammans och hade trevligt. Arbetskamraterna är trevliga, annat kan man inte säga. En försökte övertyga mig att gå på hockey i morgon. Man får se om han lyckas. En annan försökte - som vanligt - övertyga mig om nödvändigheten att vara på Facebook. Hon kommer inte att lyckas. En tredje fick mig att drömma om motorcykelkörning. En fjärde lovade kaffe och kakor om jag tittar förbi på aftonen efter kommande års första maj-runda. Lockande det med.
 
Tidigare på dagen var det vackert väder. Det lockade att ta ut hojen men det blev soffan och fortsatt läsning ur bok som jag ska berätta om så snart den är färdigläst.
 
En kort tur in till stan på förmiddagen blev det också för uträttande av div ärenden. Dagen var ledig från jobb. Så även resten av helgen.
 
Så är det återigen bevisat: det går utmärkt att dela med sig av div oväsentligt tjafs utan att vara på Facebook. Och kära läsarna behöver inte ens vara mina vänner för att få del av nyheterna. Vad betyder det? Evangelium åt alla?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0