Hit och dit

blir det nu. För nu tänker jag på hur folk kutar omkring på plan när dom spelar fotboll i VM.
 
Får erkänna att jag tycker det är kul titta på fotboll på TV. Men så här i slutet av gruppspelet blir det ju lite tjatigt. Men mer fart när slutspelet börjar. Lite tråkigt bara att det blir utslagning direkt när det är åttondelsfinaler. Hälften av lagen som går vidare från gruppspelet får alltså bara spela en match till. Mycket kamp för så lite kan man tycka. Men med så många lag med som man har numera så skulle det väl inte gå med ett andra omgångens gruppspel. 
 
Får se om sanningen upprepar sig: 22 man springer runt på en plan i flera veckor sedan vinner Tyskland.
 
Råkade zappa in på ett tv-program som handlar om Hitler, nazismen och andra världskriget. Blixtkriget mot Frankrike vann Tyskland i alla fall men till slut förlorade dom ju ändå.
 
Den som lever får se hur det går i VM. Själv håller jag oftast på Holland. Varför vet jag ej. Kanske för att jag bodde i Hålland som barn. Eller kanske för att dom har så vackert lysande orange dräkter.
 
Satt i eftermiddags och samtalade med god kollega om den text jag tänker predika över på helgens stormötesnattvardsgång. Tänk så mycket djup det finns i Guds ord.Varför jag valde just den vet jag inte. Men jag kanske ändrar mig. Om jag lever får jag se.
 
Stormötet hålls i Arcushallen. Så till helgen ska jag dit sen ska jag hem hit.

Kommentarer
Postat av: maria, Skonummer 39

Hittade av en händelse på nätet en uppsats som någon skrivit. "Laestadiansk ungdomsväckelse". Den var intressant. Jag visste inte att jag varit med i något sådant, men det har jag tydligen. Det slog mig faktiskt häromdagen (innan jag hittade uppsatsen) att den väckelse jag väntat på hela mitt liv kanske jag redan varit med om. Vad ska man nu se fram emot? En saftig löneförhöjning? Ny husvagn?

Svar: Tack för tipset. Den uppsatsen var rolig läsa. Ja kanske har vi redan varit med om den väckelse vi längtar efter!
Torbjörn Lindahl

2014-06-25 @ 23:28:02
Postat av: Ann-Katrin Roth

Helt utanför topic men något jag är nyfiken om: Det gick inte att kommentera under "trefaldighetshelg" där Hertsöbakelsen igen omtalades. Nu har jag hört talas om detta bakverk på din blogg så många gånger att jag vill veta vad det är för märkvärdighet, säkert mycket gott. Jag har inte kunnat hitta något recept på nätet. Har du recept eller beskrivning?

Mvh,
Ann-Katrin

Svar: Hade tydligen råkat ta bort kommentarfunktionen på det inlägget. Nu har jag försöktt ordna det.

Pröva maila Devla Tomic. Hälsa från mig.

[email protected]
Torbjörn Lindahl

2014-06-27 @ 23:46:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0