OAS dag 2

Lite för tidigt var det med morgonmässa kl åtta när man ska köra från Luleå. Men till kl tio hann vi. Med god marginal så vi fick i oss frukost.  Roligt lysna till sin tvillingbroder. Trots att han varit präst ett år längre än jag har jag bara hört honom predika två eller tre gånger. Idag undervisade han om Jesu död och uppståndelse. 
 
På eftermiddagen var jag engagerad i helandegudstjänsten. Fint och välsignat få vara med. Senare seminarietiden lyssnade jag till Mattias Gädda från Helsingfors som berättade om det gatuevangelisationsarbete han är engagerad i. Nyttigt och utmanande.
 
På kvällen predikade Peter Halldorf. Ämnet: smaka och se att Herren är god. Han talade mest om nattvarden utifrån Joh 6.
 
Själv har jag suttit som biktpräst både fm och afton.
 
Sammanlagt en välsignad dag. Och fantastiskt att få se så många nya personer växa i sina roller när dom anförtrotts nya uppgifter.
 
Nu ser vi fram emot sista dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0