Första MC-turen

för året blev det idag. Raka vägen till OK för att kolla däcken och pumpa i lite luft. Se'n till stan-Bergnäset-Gäddvik, ut på E4 fram till Bodenvägen, in mot stan igen och ut till Hertsön.
 
Väl framme vid kyrkan insåg jag att jag glömt nycklarna så jag fick ringa vaktmästaren (Gud vare tack för mobilerna!) och be henne komma och låsa upp. Sedan hade jag en träff med några personer som alla gått vår alpha-kurs (fast vid olika tillfällen) och som valt att vuxen-konfirmera sig. Då blir det lite extra undervisning.
 
Efter kofirmandlektionen blev det lite ytterligare onödig MC-körning. Först upp på Ormberget där jag övade lite svängar i lågfart på den stora parkeringen. Sen mot Persön via Sinksundet-Bensbyn. På den biltomma vägen kunde jag använda några raksträckor till att öva lite inbromsning. Vid macken i Persön stannade jag för att byta till varmare handskar. Passade på värma händerna på motorn. E4 igen, söderut denna gång, av vid Rutvik för färd hem till Porsön.
 
Summa ca 9 mil. Fullständigt i onödan! Fast å andra sidan har jag ju klimatkompenserat under stora delar av vintern då jag åtskilliga gånger tagit bussen till jobbet när jag lika gärna kunnat åka bil :)
 
Glädjen i körningen finns kvar. Nu gäller det bara att få sig några mil till innan torsdag då det är första maj-rundan. Ser fram emot att möta min gamle kamrat på Storgatan i Älvsbyn.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bodil

Hör här nu pastorn...Du menar väl ändå:
Gud vare tack för vaktmästaren! ?

Det låter ganska mumsigt med dina hojturer.
Hälsa den gamle kamraten...

Svar: Men hör nu här: om jag inte haft mobil så skulle jag ju inte fått tag i vaktmästaren och då hade jag inte kunnat glädja mig över henne heller....
Torbjörn Lindahl

2014-04-26 @ 00:00:47
Postat av: Ann O Nym

det hade inte hjälp dig att du haft mobilen om hon inte hade kunnat komma och låsa upp så pedagogens rättelse är passande


Svar: Tänk att jag alltid ska ha fel!
Torbjörn Lindahl

2014-04-26 @ 11:14:10
Postat av: Bodil

:D

2014-04-26 @ 17:47:07
Postat av: den gamle kamraten

I två inlägg på raken har du i förbigående låtit mig bli omnämnd. Är detta en kampanj?

Svar: Valkampanj givetvis. Alla fora måste nyttjas om man ska bli statsminister.
Torbjörn Lindahl

2014-04-27 @ 09:18:20
URL: http://stigstrombergsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0