Grattis!

säger vi till AIK som just vunnit sitt andra SM-guld i historien. Det första på 35 år. Skellefteå AIK förstås.
 
Det var inte oväntat. Jag står fast vid min uppfattning att jag unnar Skellefteå guldet trots att jag är Lule-anhängare.
 
Dom var bättre
Dom var i sin tredje raka final.
Dom stod före i kön, så att säga.
Som en krönikör skrev i Sportbladet efter de första finalmatcherna så verkade Luleås spelare inte lika "hungriga" som Skellefteås. Snarare mätta redan av att ha kommit till final.
 
Men nästa år - då tar vi dom. Betänk hur Skellefteå i år klarade av laget som finalslog dom ifjol!
 
Under veckan har jag varit på OAS-kurs på Åh stiftsgård. Fantastiskt fina dagar. Har nästan börjat glömma hur värdfullt det är att vara på OAS-dagar. Men de s k medarbetarkurserna är bättre än de stora OAS-mötena. Dels är det tajtare program med fler föredrag och dels firar man gemensam mässa varje dag. Man kan inte nog uppskatta en riktig gedigen mässa.
 
Huvudtalare under dagarna var biskop Lindsay Urwin från Walsingham (rättstavat?) i England. Ligger f ö i Luleå stifts vänstift. En ytterst trevlig vän och biskop och en härlig talare att lyssna till. Vi Lulestiftare som skulle flyga hem fick en sista pratstund med honom på Landvetter innan vi gick till utrikes- respektive inrikessäkerhetskontrollerna. Honom möter jag gärna igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0