Städning

av en massa gamla grejer pågår nu...

Några gånger har jag berättat att jag, ibland ensam, förra veckan tillsammans med en broder, städat i pappas förråd. Som antytts så hamnade div av hans prsktiska grejor i lådor hos mig. Nu ska det sorteras och städas in på lämpliga ställen.

Tur att jag för några år sedan fick överta ett f d blankettskåp från pastoresexpeditionen. Perfekt för skruvar och muttrar och verktyg.

F ö går det att läsa här. Jag gillar när saker problematiseras och kompliceras.

Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

Hur går det med det där löftet du gav sittandes på en laboratoriesalspall?

2012-11-08 @ 16:58:23
Postat av: Tobbe

Besvärligt med folk som kommer ihåg alla löften man strör omkring sig.

Kommer att tänka på socialdemokratiske politikern som uttryckte "felet med vallöften är att människor tenderar ta dom på allvar".

2012-11-09 @ 00:51:50
URL: http://torbjornlindahl.blogg.se
Postat av: André Bergström

Tobbe,

Men då är det verkligen tragiskt med en sådan moral för att inte tala om deras samvete, hur kan de ha samvete att uttrycka sig så? Ger man ett löfte skall man naturligtvis hålla det. Om jag får dra en parallell till Guds Ord som ger löfte om evigt liv efter våran död. Vilken förskräcklig Gud de skulle vara om Gud uttrycke på samma sätt som politikerna. Enligt min uppfattning är det en bedräglig utsago.

2012-11-09 @ 20:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0