Motorcykel och vanlig cykel

Tog en MC-tur i går kväll. Bestämde mig att åka med MC-fyrkantens tisdagskörning. De flesta tisdagar hittills under säsongen (då jag inte jobbat eller varit bortrest) har jag kommit på att det är tisdag ca kl 21 och då är det ju med råge försent.
 
Starten är alltid från järnvägsstationen kl 18.30. Var vi kanske 7-8 stycken denna gång? Färden gick till Möröns hamn men där var det kallt och blåsigt så det lockade inte att sitta ute med sitt medhavda fika. De flesta bestämde då att åka vidare till fik i Rosvik, men då vände jag (+ två andra). Kände - efter flera dagars icke-MC-åkande - att det var själva körningen som var rolig inte gemensamt fika. Tog vägen tillbaka över Ersnäs och Antnäs men svängde sedan av mot Långnäs, Selet, Avan men kom tre minuter för sent för att hinna med färjan kl 20. Att stå och vänta 30 minuter lockade inte. Alltså blev det ner efter älvens södra sida. Gjorde en snabbsväng förbi goda vänners stuga men då ingen bil syntes så gissade jag att dom inte var där. Väl hemma i stan insåg jag att fikat var ofikat, alltså fick jag hitta en parkbänk i södra hamnen och sitta där och dricka kaffe iaktagandes sommarlediga isbrytarna..
 
Idag blev det också färd med cykel, dock motorlös denna gång. Det var inför eftermiddagens uppgifter, bla ett vigselsamtal och en veckomässa. Vid den senare deltog god vän som är präst i grann-grann-församling. Intressant att tillsammans få diskutera mässagendor och andra kyrkliga rutiner. Även om det tar mig emot att å bloggen yttra mig (på ett sätt som möjligen kan uppfattas som kritiskt) om den församling jag själv jobbar i så kan det inte hjälpas att jag ser stora möjligheter som skulle kunna förverkligas i en domkyrka - om gudstjänstlivet fick styras av några medvetet högkyrkliga präster som fick "fria händer" och auktoritet.*

* kan väl erkänna att det var detta jag talade med biskopen om en kväll på stiftsfullmäktige i våras - om nu någon minns mitt inlägg med rapport därifrån

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0