Nu är det slut

med boendet i Kyrkstugan för den här säsongen.

Sista två veckorna har jag haft värmen påslagen och bott där till och ifrån sedan fredag före Mikaelihelgen. Sov där även i natt. Eftersom jag är ledig i helgen hade jag tänkt vara där, men när jag sov där inatt så kände man hur kylan betydligt mer än tidigare började krypa in över golvet. Golvet är ju inte isolerat så det är alltid kallare i golvhöjd än högre upp i rummet.

I morse städade jag ur, skurade golvet, bytte sängkläder och handdukar mm. Så när jag kommer dit till våren och vill sova över så finns allt på plats. Ingen förberedelse behövs. Det enda som fattas är att tvätta bordsduken och lägga den tillbaka. Sedan är allt klart.

Mysigheten, lugnet och ron kvarstår. Ser fram mot att få njuta av den igen till våren.

Kommentarer
Postat av: Annette Öberg

Ser att du gillar din stuga mkt. - det gör jag med min oxå. Nu uppehåll 2 veckor, sedan avslut den 29:e, fast bara en heldag.

Gjort som du, bytt lakan, dammsugit och skurat, upp med slangarna och stängt pumpen, stängt kylskåpet och tagit hem färg som ej klarar kylan m.m.

Tänk vad bra man har det - 2 ställen att vara på.

2011-10-14 @ 21:04:56
Postat av: Tobbe

Jo, det är roligt att ha en liten tillflyktsort.

2011-10-14 @ 21:59:01
Postat av: Ulrika

Har i många år funderat på att bli kyrkstugeägare. Antar att det börjar vara dags snart. :-)

2011-10-18 @ 07:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0