Varför är jag så lite gnällig, numera?

Ja, det kan man undra. Jag också.

Det märks på bloggen: jag gnäller inte längre så mycket. Litet infall av gnäll fick jag i ock för sig i inlägget om omdop, men det känns som en alltför isolerad företeelse. Vad beror detta på?

FK-kompisen Gunvor gissade redan tidigare i höstas att detta att jag blev arbetsledare skulle få mig att skriva mindre kritiskt om saker och ting. Kanske hade hon rätt: ju högre upp man kommer i hierarkin desto beskedligare blir man. Allvarligt. Tur att jag bara ska vara arbetsledare i 7 månader till. Det finns hopp. För att inte tala om bloggrannen Dag Sandahl! Tänk om han blivit biskop, så många underbara bloggposter vi då skulle missat.

Ett annat skäl till att jag blivit mindre gnällig är kanske att jag inte var på kyrkomötet i år. Två kyrkomötesveckor på en månad brukar ge energi till kyrkligt gnäll i minst ett halvår. Allvarligt att ha missat den energikällan.

Och Luleå Hockey ligger på femte plats i elitserien bara två poäng från tredjeplatsen. Inte heller det ger anledning till gnäll.

Vad ska man göra? Ge mig något att gnälla över, kära läsare. Jag håller på att gå under!

Motorcykeln står på verkstan sedan långt över en månad tillbaka, nu när vädret är sådant att man skulle kunna slå sitt gamla senaste-datum-för-MC-körning-rekord (8 nov) med råge.

Där satt den! Som ett smäck!

Kommentarer
Postat av: Jan Andersson

Du kan ju inte ens gnälla på vädret då ifall du ser det på det viset att det hade kunnat vara MC-passligt, haha!

2011-11-24 @ 06:18:21
URL: http://jrabaggis.blogspot.com/
Postat av: den gamle kamraten

Men nu får du väl lägga av!

Aspirera på bekanskapskretsens första plats i surkusandets ädla konst är väl bara så fräckt. Den elitserieplatsen är min! Den har jag! Den skall jag ha! Sådetså!! ;)



I brist på akuta kyrkliga besvikelser att blogga om skulle du ju kunna gå från "gnälleri" till "snälleri". Alltså skriva om sånt som gör dig glad och uppspelt. Det kanske inte sker SÅ mycket i den kyrkliga världen åt det hållet - men i alla fall.

Eller berätta om böcker du läst.

Eller förklara på ett rovärdigt och konsekvent sätt varför du finns med på Stayfriends men inte på Facebook.

Eller bredda bloggen med en krönika typ: Tobbe för 1, 5, 10, 25 och 50 år sedan - du har väl kvar gamla almenackor?

Bara några tips under kaffepausen...

2011-11-24 @ 09:31:02
URL: http://stigstrombergsson.blogg.se/
Postat av: Ann O Nym

Hörru SurStig låt nu gubben försöka ta en plats i surkuseligan, det måste ju finnas yngre förmågor som tror sig kunna överta tronen så att du finner det mödan värt visa blåbären hur det ska gå till

2011-11-24 @ 09:57:46
Postat av: maria

Jag tycker du är jättegnällig, förstår inte hur du har kunnat få en sån skev självbild helt plötsligt. Mkt oroande!!!

2011-11-24 @ 14:56:42
Postat av: Kyrkvärd i väntan på glidföre

Nya kyrkohandboken - ris och ros, tack.

2011-11-24 @ 21:06:07
Postat av: Tobbe

Ytterst glädjande att Maria anser mig vara gnällig. Då har jag inte helt tappat stinget.



Att jag skulle kunna besegra min gamle kamrat i blogg-gnällandets ädla konst har aldrig funnits i min tanke. Det gäller i blogglivet som i det andliga: "lärjungen blir aldrig förmer än sin mästare".

2011-11-24 @ 21:10:26
Postat av: SSu

Lägger min röst på nya kyrkohandboken, som jag vet så lite om själv. Alltså, jag röstar inte handboken, utan för ett inlägg om den...

2011-11-25 @ 15:53:06
URL: http://stigsundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0