Jag klarade det

Till slut.

Att lägga in en bild av mig i bloggens profil. Eftersom min gamle kamrat - som använder samma bloggverktyg - för länge sedan lärt mig hur jag lägger in bilder i inläggen och dessutom repeterat den kunskapen då jag glömt den så tänkte jag att en profilbild skulle väl inte vara något problem.

Men ack vad man bedrog sig. Jag gjorde precis som man skulle men inte dök det upp någon bild. I ren desperation ringde jag givetvis min gamle kamrat och läromästare i bloggandets ädla konst. Han kunde dock inte annat än lära mig det jag redan kunde men inte heller då hjälpte det.

Återstod att läsa på bloggens hjälp-sida. Där visade det sig att det fanns massor med folk som frågat om liknande problem. Något om uppdatering  i webbläsaren skulle visst vara problemets lösning. Prövade det också men inte hjälpte det. Men efter flerfaldiga försök lyckades jag tydligen utföra de aktuella kommandona i rätt ordning. Men då hade jag först redigerat bilden fel men lyckades t o m byta ut den mot en med bättre storlek och form.

Men jag har ännu inte lärt mig hur man överför bilder från mobilen till datorn. Och då har jag ändå inte Motorola.

Kommentarer
Postat av: sven-åke nilsso

Varför inte pröva att skriva med gratisverktyget Live Writer... Det är knappt att man behöver tänka då man sätter in en bild. Den finns på Windows uppdatering.

När till och med jag klarar det, som inte är överdrivet teknisk klarar du det också.

2011-05-31 @ 19:05:17
URL: http://karesuandoherden.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0