Och idag var det lördag

Vad gjorde man då?*
Först givetvis en långpromenad runt Björsbyn i det fina vädret. Sedan en biltur med näst äldsta dottern igen, precis som förra lördagen. Även denna gång körde vi ut på havet, men på de norra isvägarna denna gång. Alltså ut på isen via Lövskär och sedan en sväng mot Hindersön och Storbrändön. Denna gång fick vi se folk som åkte skidor efter en sådan därninga skärm som flyger i blåsten. Ibland lyftes dom upp av vinden några meter och fortsatte sedan på marken. Kul att se.

På kvällen blev det hockey. Fick lust att gå grundseriens sista omgång även om Luleå redan säkrat sin fjärdplats och varken kunde avancera elller falla ner hur det än gick. För motståndaren Frölunda var dock matchen viktigare. Dom vann också med 1-0 och slipper kvalspel. Nu borde säsongen för min del vara slut. Slutspel har jag aldrig gått på. Men då äldste sonen kommer hem till helgen så ville han vi skulle gå på tredje kvartsfinalmatchen. Sagt och gjort. Biljetter fixade. Men först till helgen som sagt. Första kvartsfinalen på tisdag struntar jag i. Annars tror väl kära läsarna att jag blir vit mer än lovligt hockeyfrälst. F ö övrigt fick jag telefon i förmiddags av en äkta frälst gosse som inböd mig följa med ett gäng dylika på matchen. Det planerades gemensam mat i någon av restaurangerna först, men då jag redan hade min biljett så fick det vara.

Ikväll tänker jag sitta uppe sent och se på TV: Begrav mitt hjärta vid Wounded Knee. Har en svag känsla att jag sett den förut. I vart fall har jag läst boken med samma namn. Folkmordet på den nordamerikanska indianbefolkningen är något som gripit mig ända sedan jag i mellanstadieåldern läste min första bok om saken.

Sedan återstår bara helgens höjdpunkt: söndagens högmässa. Kan behövas så man återfår friden i hjärtat.

* jag fortsätter att till min stora glädje konstatera att man kan berätta om livet på en blogg. Man behöver inte vara med på Facebook!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0