Vad hände sen?

Jo, det vet jag. Jag blev förkyld.

Som jag skrivit i de tre senaste inläggen har jag alltså varit på en MC-tur i helgen. Sista anhalten på resan var hos svärfar där jag satt några timmar och samtalade och drack kaffe på söndagskvällen.

När jag satt där vid hans köksbord så började jag bli snuvig. Flera gångar fick jag snyta mig. När jag kom hem var jag ännu snuvigare. Och på kvällen helt däckad. Aldrig har jag varit med om att en förkylning slagit till så snabbt. Som en bomb i skallen. Natten mot måndag hade jag väldigt svårt att sova. Stora delar av måndagen gick jag som i dimma, de stunder jag var uppe alltså. Mest låg jag nog i soffan. Idag känns det lite bättre så om någon dag är jag nog helt på benen igen.

Noterade igår när jag läste i min dagbok att jag även ifjol hade några dagars förkylning vid denna tid. Dock startade det några dagar senare den gången.

Inget att göra. Som tur är regnar det så jag behöver inte tänka på allt utearbete jag försummar. I det här vädret skulle jag ändå inte gjort det. Men jag kunde ju ha dammsugit! Men en rejäl förkylning ger väl dispens från det eller vad säger kära läsarna...?

Kommentarer
Postat av: den gamle kamraten

Dammsugning virvlar bara upp damm och kan aldrig vara bra för hälsan. Puttarnde motorcyklism innebär timmavis vistelse i bensinångor, vägdamm och pollen och måste därför också anses vara en hälsorisk - en tes du själv bevisat.

2010-05-25 @ 11:33:10
URL: http://stigstrombergsson.blogg.se/
Postat av: den gamle kamraten - igen

På byråkratisk formell svenska lämnar jag ett förslag:

När vi nu via media fått veta att sessan bestämt sig för att markera successionsordningen och sin upphöjda monarkiska status också genom att låta Hans Majestät Karl XVI Gustav lotsa henne fram till förmälningen med herr allmogerepresentanten Daniel Westling menar jag det vara på sin plats att lämplig frimodig nomineringsgrupp i kyrkomötet kommande höst motionerar om att hollywåddisk kontrahentöverlämning icke framledes må ske i Svenska kyrkans vigselgudstjänster.

2010-05-25 @ 17:42:55
URL: http://stigstrombergsson.blogg.se/
Postat av: Tigerlilja

Allergi, låter det nästan som. Ta en tablett och testa!

2010-05-25 @ 21:54:40
URL: http://tigerliljan.wordpress.com
Postat av: Tobbe

Gamle kamrat!

Har själv tänkt i liknaned banor. Gäller väl bara att krydda motionen med "jämställdehet" och "mäns och kvinnors lika värde" och "kamp mot det patriarkala samhället" och annat mera sådant som politikerna i kyrkomötet inte KAN vara emot!



Tigerlilja!

Tack för tipset.

2010-05-26 @ 00:37:54
Postat av: den gamle kamraten

Gissa varför jag skrev "kontrahentöverlämning".

Mitt förslag som också skulle innebära att sagda grupp slog ett slag mot det kyrkliga kryperi för stat, opinion och privatreligiositet man annars frimodigt orerar om.

2010-05-26 @ 09:26:02
URL: http://stigstrombergsson.blogg.se/
Postat av: Ann O Nym

Allergi?? Så han har utvecklat överkänslighet gentemot åkdon av en speciell kategori

2010-05-26 @ 12:12:42
Postat av: "Syster"/Annette Öberg

Hoppas du mår bättre - dåligt samvete för att du inte dammsugit behöver du inte ha. Du väljer ju själv hur du vill bo! Det är också viktigt att bry sig om sig själv, inte bara sin nästa.

Tvärtemot är jag - håller på Kungens och Victorias rätt, att träda in som far och dotter och sedan möta Daniel som Victoria ska äktas med, om det är deras önskan.

2010-05-27 @ 08:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0