bra resultat för frimodig kyrka

Valet gick bra för Frimodig kyrka. I kyrkomötet får vi nu 13 mandat mot nuvarande 7; vi får representanter från 9 olika stift mot tidigare 6. Vi kommer att finnas representerade i 10 olika stiftsfullmäktige jämfört med tidigare tre. Våra mandat i stiftsfullmäktige ökar sammanlagt från 10 till 33.

Så här ser det ut på måndag förmiddag (inte helt färdigräknat)


Kyrkomötesvalet

Uppsala 1 (1)
Linköping 0 (0)
Skara 1 (1)
Strängnäs 0 (0)
Västerås 1 (0)
Växjö 2 (1)
Lund 2 (1)
Göteborg 3 (2)
Karlstad 0 (0)
Härnösand 1 (0)
Luleå 1 (1)
Visby 0 (0)
Stockholm 1 (0)

Summa 13 (7)


Stiftsfullmäktigevalen
Uppsala 3 (2)
Linköping -
Skara 3 (0)
Strängnäs 2 (0)
Västerås 2 (0)
Växjö 4 (2)
Lund 3 (0)
Göteborg 9 (6)
Karlstad -
Härnösand 2 (0)
Luleå 3 (0)
Visby -
Stockholm 2 (0)

Summa 33 (10)


Nu är det fint väder. Kanske en motorcykeltur som omväxling?


Kommentarer
Postat av: "Syster"

Tack för redovisningen - Tack till Jesus som är med oss på vägen!

Titta gärna på 24Norrbotten i kväll. Blev intervjuad idag, på jobbet. Vet ej vad som klipps bort och hur jag svarade. Just då kunde jag inte bättre på de frågor jag fick.

Glad är jag att så många fler platser blev besatta av Frimodig kyrka.

Dubbelt resp.tredubbelt i kyrkomötet resp.stiftet.

2009-09-21 @ 16:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0