Jag säger bara

Jag säger bara (I) läs Dag Sandahls blogg (länk finns här på sidan) hans inlägg från 22 augusti med titeln Äcklet (fritt efter Sartre).

Jag säger bara (II) så går det med politiseringen i kyrkan.

Jag säger bara (III) rösta* i kyrkovalet 20 september på det enda verkliga alternativet - FRIMODIG KYRKA

Jag säger bara (IV) när det ser som mörkast ut är möjligheterna som störst

* kom ihåg att i kyrkovalet får man kryssa tre namn. En helt okryssad valsedel innebär inte - vilket många tror - "automatiskt kryss"  till dem som står först. Så om man vill stödja listan "i befintligt skick" bör man kryssa de tre främsta.

Kommentarer
Postat av: HH

(I) Redan läst. Träffande, som så ofta förr. Politikerna lyfter inte kyrkan, de skjuter den i sank.



(II) Ja. Beklämmande.



(III) Självklart. Några andra verkliga alternativ finns ju inte.



(IV) Hoppingivande. Gud hör bön.

2009-08-24 @ 12:53:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0