Jag var i radion

Eller kanske inte jag. Mina ord snarare som jag skickat in med e-post.

Våga vägra Facebook!

Det var uppropet för dagen i Morgonprogrammet i P4.

Givetvis anmälde jag mig direkt genom följande mail till morgonprogrammet:

Jag är också en av dem som inte har en facebookprofil. Har aldrig varit inne på Facebook och vet knappt vad det är. Jag lever ändå och har all kontakt jag vill ha med dem jag känner.  Så hav tröst, ni är inte helt ensamma i världen.  Däremot har jag sedan ett drygt år en blogg .  Men Facebook - NEJ! Jag är kroniskt på tvären mot allt sånt som "alla måste".  

Min hälsning blev alltså uppläst i radion. Passande att läsa upp en hälsning från en präst eftersom två kollegor (diakoner) just skulle intervjuas.

Programledaren erkände också sin övriga okunnighet inför det moderna livet när hon medgav att hon först för en månad sedan hörde begreppet twitter. Då kan jag berätta att jag slår henne med råge. Det var nämligen först igår som jag träffade på twittrandet. genom en artikel i Dagen - som jag givetvis läste i pappersupplagan, inte på nätet.

Att jag bloggar är min yttersta eftergift för det moderna livet. Men det är ju för er skull, kära läsare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0