Solidaritet med Ukraina

 
Vid promenad fram och tillbaka till stan efter lunch idag, såg Mats och jag den ukrainska flaggan vajande, tillsammans med de svenska, vid Landstingshuset.*
 
Givetvis måste det dokumenteras. Samma vid stadshuset, upplyste Mats mig om
 
Och senare under eftermiddagen fick jag epost från Pennan & Svärdet (Svenskt militärhistoriskt bibliotek) med erbjudande köpa en t-shirt med motiv (fanns tre olika) som uttryckte stöd till Ukraina. Viss del av kostnaden för tröjan skickas till Ukraina.
 
Inser nu att jag borde övertagit pappas bil. Den hade bokstäverna UKR i registreringsnummret.
 

* som vi Lulebor sagt i årtionden. Heter det regionhuset numera?

Kommentarer
Postat av: Ann O Nym

* ersätt ? Med !

Svar: = ?
Torbjörn Lindahl

2022-03-03 @ 19:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0