Nu ska man tydligen passa sig

För strålning.
 
Fick igår i brevlådan en lapp - A5, text och bild bara på en sida, från något som kallar sig Strålskyddsstiftelsen, vad det nu är. Ända hänvisningen var det numera alltför vanliga mantrat Följ oss på Facebook. Som icke-facebookare gör jag så klart inte det utan får nöja mig med det som står på bladet. Den tydligen påstått "ofarliga" strålningen från "WIFI, 3G, 4G, 5G" lär enligt stiftelsen ifråga kunna leda till mycket ont, därför blev sista ordet Stoppa 5G.
 
Vad är det då som all denna strålning sägs kunna göra med oss?
 
Huvudvärk - har jag ytterst sällan
 
Sömnsvårigheter- normalt inte, men lite just nu men det beror mer på viss smärta i höften (begynnande artros?)
 
Trötthetssymptom - inte om jag sovit ordentligt och avstått onödigt nattbloggande
 
Stresspåslag - icke, jag är väl oftast lugn som en filbunke, t o m väl lugn tycker nog en och annan f d arbetskamrat som hade önskat lite mer action från min sida
 
Hjärtbesvär - ja, men det är snarast ärftligt och och har funnits i mammas släkt långt före modern strålning
 
Depression - bara när jag tänker på hur det politiserade kyrkosystemet rivit ner vår kära kyrka
 
Koncentrationsproblem - nej
 
Minnessvårigheter - knappast mer än vad som är normalt för människor i min ålder och som jag även såg hos mina föräldrar
 
Tumörtillväxt - inte vad jag vet
 
Irritabilitet- bara när jag av fullständiga struntskäl blir domkapitelsanmäld eller tidningarna skriver om mig och sätter osakligt negativa rubriker. Snarare verkar det ju som om det var domkspitelsanmälarna som har en mobilmast för nära inpå 
 
Hudbesvär - nej
 
Tinnitus - nej
 
Näsblod - nej
 
Ångest- nej 
 
Andningsbesvär - nej
 
Jag verkar tydligen klarat mig hyfsat bra och ändå använder jag nästan dagligen mikrovågsugn!
 

Kommentarer
Postat av: Thorsten Schütte

Håller helt med både ditt avstående från ansiktsboken och synen på foliehattar. Har jobbat med elektromagnetiska fenomen hela mitt yrkesliv och instämmer i bedömningen att radiostrålning på den här relevanta energitätheten är harmlösa, i motsats till mobilberoendet som sådant.

Svar: Just det, det är kanske inte strålningen från mobiler ooch master som är det farliga i sammanhanget utan att människor blir så nedböjda mot skärmarna att deras ansikten inte längre strålar av fröjd till glödje för deras medmänniskor.
Torbjörn Lindahl

2020-08-12 @ 12:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0