Bättre ökänd än okänd

Är det så som uttrycket säger. I så fall kanske tur för mig.
 
Såg mitt namn i NSD idag. Det var i en av artiklarna om pride som nu pågår i staden. En av artisterna som ska uppträda berättade att han förut samarbetat med svenska kyrkan genom att "jobba gratis" men nu brutit det samarbetet och uppträder i annat sammanhang. Skälet till det avslutade gratisarbetandet för kyrkan sades vara undertecknad, enkannerligen skriverier här på bloggen för ett år sedan. Eller kanske ännu mer specifikt, besvikelsen över att domkapitlet inte gick hårdare åt mig. Tänk att i dessa tider när nyheter normalt är gamla efter bara något dygn; att då bli omnämnd igen efter ett år! Vad säger jag då? Då har jag ju i alla fall gjort avtryck. När man närmar sig pensionsåldern börjar man ju undra om man gjort något som helst avtryck under sin tid eller om man bara varit en velig typ som ingen märkt. Nu vet jag.

Kommentarer
Postat av: Stig Walldin

Någon sade: "Ve er, om alla talar väl om er."

Svar: "Någon" var det visst Frågan är: var det någon vars ord man bör bry sig om?
Torbjörn Lindahl

2016-06-18 @ 09:59:35
Postat av: Ann O Nym

Det tycker du nog då det var Mästaren själv som sa det

Svar: Så är det.
Torbjörn Lindahl

2016-06-20 @ 12:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0