Spelmansstämma

på Friluftsmuseet i Gammelstad idag. Simon och jag kom dit mitt på dagen och stannade tills programmet var slut. Till sin glädje mötte han sin tidigare nyckelharpslärare Mia från skoltiden och de beslöt spela några låtar tillsammans. Och när aktiviteterna slutat med Allspel vid 16-tiden spelade de ytterligare några låtar vid vårt bord. Roligt för Simon. Jag imponeras av att han håller så många olika låtar i huvudet. Och lika ìmponerad blir jag att hon, nu 81 år gammal, fortfarande spelar och kommer ihåg låtar. Inga noter är det ju som gäller.
 
Lena kom också med sin assistent. Tyvärr fanns ingen tid för Hk-buss förrän senare under eftermiddagen så det blev kortare stund.
 
Trevlig dag. Tyvärr missade vi den obligatoriska palten. Vi ville vänta tills vi var nog hungriga men då hade andra hungriga ätit upp allt. Palt på Spelmansstämman är annars etablerad tradition i familjen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0