Allmänbildad?

Är jag det? Tydligen inte. Får ibland epost fr något som kallas "Vad vi vet" där man kan lära lite div om sånt som händer. 
 
Idag fick jag erbjudande rösta på Årets allmänbildare. Fem kandidater. Fyra hade jag inte en aaaning om. Men tydligen var det personer man ska känna till. Jag hänger tydligen inte med på sociala medier. Den femte kandidaten var programmet Lilla aktuellt. Att det finns (fanns?) ett program som heter så vet jag. Det kan ju ses i vanlig TV. Men de fyra i nuvarande redaktionen har jag likaledes ingen aning om.
 
Så lite allmänbildad är jag alltså att jag helt saknar förmåga se och veta vem som bidrar mest till allmänbildningen.
 
Idag fick vi nytt besked om läget för Maria. Det är fortsatt allvarligt. 

Kommentarer
Postat av: Thorsten Schütte

Lilla aktuellt är bra. Om ÖB Bydén hade kommunicerat lika tydligt som där till vuxna hade krigsrisken hamnat i ett bättre perspektiv. Även att läsa avsnittet 16:15 i
https://cornucopia.se/2024/01/uppdateras-journalisthotell-bombat-i-charkiv-extrema-ryska-forluster/
är lugnande!
För övrigt: Heja Maria, bönen fortsätter!

2024-01-12 @ 10:40:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0