364:e dagen. Släkt och vänner

i parti och minut. Höll jag på att säga.
 
Vaknade hos yngre bror. Blev strax hämtad av äldre tvillingbror och tillbringade förmiddagen hos honom med fru.
 
Efter lunch skjutsad till par några kilometer bort vilka jag lärde känna på resa till Rom för drygt åtta år sedan vilka förblivit vänner efter det att jag fick förrätta begravningen av deras son vilken som 21-åring dog i cancer några månader senare. Nu var det värdefullt för mig få växla några ord med dem som redan har den erfarenhet som jag är på väg in i - om inte kära läsarnas trogna böner ändrar den saken!
 
Upphämtad för andra gången för färd denna gång till vännerna i Vännäs vilka vid kyrkkaffet igår inbjöd mig till dem vilket fick mig stanna en natt till i södra Västerbotten. Mässa sedan i deras huskapell där jag celebrerat åtskilliga gånger.
 
Samtal om div kyrkliga frågor delvis i relation till Missionsprovinsen och ELM-BV. Telefonsamtal med prästkollega i Luleå om div liknande kyrkliga frågor men i relation till laestadianismen denna gång.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0