363:e dagen. Tacksägelsedagen

I Umeå alltså. Predikade i Sackeuskyrkan som ursprungligen är en gemenskap inom ELM-BV men som sedan vidgat sina vyer och kontakter genom att ansluta sig till Missionsprovinsen. Träffade ett antal vänner, både boende i Umeå och Vännäs och även från Norrbotten. Bl a annat en ung man som nu är Sackeusförsamlingens ordförande (!) kommen från norra Tornedalen och som jag mött åtskilliga gånger i laestadianska sammanhang. Ett exempel kanske på den "ekumenik" mellan olika inomkyrkliga rörelser som i vår tid blir alltmer angelägen. De medvetna allvarligt Kristustroende i vårt land är inte så många att vår huvudsysselsättning kan vara att dra gränser mellan grupper.
 
 
Senare under eftermiddagen kalas hos min tvillingbror som fyller lika många år som jag. Så ser bröderna ut nu
 
 
Allra sist telefon med Luleå Fridsförbunds ordförande som sökt mig bara för att få säga att det nått honom att det uttryckts viss kritik mot mig under samtalskvällen tidigare i veckan och att styrelsens förtroende för mig trots det är orubbat. Tryggt veta när jag nästa gång kallas att predika.
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hjärtligt tack för din medverkan i Sackeuskyrkan idag! Det var en välsignad gudstjänst! David Appell

Svar: Glädje få dela gemenskapen med er kring Ordet och sskramentet
Torbjörn Lindahl

2023-10-08 @ 22:57:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0