361:a dagen. I morgon

tar jag tåget till Umeå.* Där blir det träff med bröder och svägerskor och firande i förväg av min äldre** broders födelsedag, vilken som av en händelse inträffar samma dag som min.***
 
På söndag predikar jag i Sackeuskyrkan vars församlingsgemenskap har sina rötter i ELM-BV men som senare även anslutit sig till Missionsprovinsen
 

 
* inbrottstjuvar göre sig dock icke besvär under min bortovaro; min son är hemma!
 
** närmare bestämt 30 min - eller som vi ofta sa i familjen, 13 km! eftersom vi båda föddes i taxi
 
*** har alltid undrat över hur det skulle kännas vara tvillingar, men med olika födelsedatum, födda på varsin sida av midnatt - och särskilt om det vore nyårsnatten. Skulle tvillingarna då få gå i skolan i skilda årskurser?
 
Där har min gamle kamrat ett kompis-problem alternativt en kompis' problem att lösa!
 

Kommentarer
Postat av: Yngve

Min kära svägerska Elisabet föddes fyra dagar efter sin tvillingsyster 1947! Marianne i september och hon i oktober!

Svar: Ser man på!
Torbjörn Lindahl

2023-10-09 @ 23:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0