359:e dagen. Bara en knapp vecka kvar

på mitt beting att blogga varje dag.
 
Talade idag med kollegan Stefan lite om samtalskvällen igår. Framför allt om de frågor som berördes i samband med framtidsgruppens rapport. Jag framförde till Stefan min syn att för mig som präst är det omöjligt släppa tanken att sakramentsförvaltningen - framför allt nattvarden - ska handhas av en riktigt vigd präst. Jag citerade också ur det löfte jag angav i prästvigningen att jag "inför Gud och med den stora räkenskapsdagen för ögonen" lovat stå fast vid kyrkans tro och ordningar. Det löftet springer jag inte från hur som helst hur många laestadianer som än skulle vilja få mig tänka annorlunda. Det är också framför allt mina prästvigningslöften som under åren fått mig stå fast när vänner försökt locka mig åt olika håll, som Livets ord, katolska eller ortodoxa kyrkan. Och dom håller mig på banan även nu.
 
Jag blev inte motsagd.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0