358:e dagen. Vad händer

en vanlig tisdag i oktober.
 
Några telefonsamtal bl a till ett fel nummer, ett som inte användes. Hur kommer det sig, har jag råkat skriva fel nr på en av mina kontakter i telefonboken? Ja, ja större bekymmer kan man ha. En jag skulle ringa till lyckades jag nå i alla fall. Följden blev ett antal epostbrev.*
 
Så var den förmiddagen slut.
 
Lite sjukgymnastikövningar och kaffepaus och ytterligare något telefonsamtal så var eftermiddagen också slut. Middag.
 
På kvällen samtalskväll i Fridsförbundets bönhus. Lite utvärdering av sommarens stormöte, lite om framtidsfrågor mm. Sist handla på Kvantum med pensionärsrabatt. 
 
Så var kvällen också slut.
 
Och nu är det bloggat.
 
Då blir det godnatt.
 

 
* jag försöker avamerikanisera mig och undviker därför ordet mail. Under åren har jag väl inte varit konsekvent i detta men redan för nästan 25 år sedan då vi en kort period hade grannar från England blev jag uppmärksammad på smygamerikaniseringen av vårt språk; de talade alltid om e-letter - de var språklärare på högskolan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0