217:e dagen. Ulf Ekman

och han hustru Birgitta träffade jag några timmar på förmiddagen idag.
 
Som jag tidigare berättat är Ulf gammal vän sedan före Livets ord-tiden. I höstas när han var på beök i katolska församlingen här i Luleå så träffades vi. Nu fick vi chans igen. Jag tror vi båda skulle önska fler tillfällen.
 
Referera vårt samtal alltför detaljerat vill jag inte göra men kan bara ge mitt intryck att Ulf har en fin och mild syn på sin konversersion och bakåt mot Livets ord och dess arbete. Inget av det totala onyanserade fördömandet av det gamla som man understundom möter hos konvertiter - oavsett i vilken riktning de konverterat. Jag uppskattar verkligen samtalen med honom.
 
Jag hade själv haft tid sitta längre än han hade. Alltså blev det lite längre tid sedan på Arlanda än vad jag först planerat.
 
Men till sist kom jag hem. Trevlig resa. Men nog blir jag trött av alla intryck.
 

Kommentarer
Postat av: Thorsten Schütte

Så bör det vara, konversionen är inget brott med det förflutna, men ett spårbyte, Min "konversion light" från frikyrka till SvK känns så.

2023-05-17 @ 08:14:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0