208:e dagen. Femte söndagen i påsktiden

Högmässa som vanligt. Idag lät Bosse mig medverka. Jag ledde själva mässliturgin efter offertoriepsalmen. Kul få erfara att gubben kan än. Själva liturgiserandet var väl ok bortsett från att jag var tvungen ha ögonen i missalet när jag bad den nattvardsbön jag kunnat utantill i årtionden. Distribuerandet gick lite(?) långsammare än förr. Roligt få vara med i alla fall.
- Som präst är det ju vid altaret man hör hemma, sa jag efteråt till Bosse i sakristian.
Han höll med.
 
Ca 60 i högmässan. En av dem var domprost Charlott, eftersom hennes son vikarierade som kantor. Jag sa till henne (för vilken gång i ordningen?) att det vore kul med en lunch någon gång så vi får surra lite om det s k läget. Hon höll med och lovade hitta lämplig dag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0