207:e dagen. Kröning

var det idag för Charles III.
 
Givetvis följde jag direktsändningen i Svt. Men inte allra sista delen med den nedbantade flyguppvisningen.Orkade inte sitta i tv-fåtöljen längre. Behövde ut på promenad. Sista delen har jag sett nu på Svt play. Högtidligt och imponerande hela dagen.*
 
Läsare som nu helst vill se påpekanden om det gammalmodiga, ojämlika och onödigt kostsamma i detta evenemang kan läsa andra bloggar och i deras kommentarsfält göra eventuella personliga utgjutelser.
 
Personligen tycker jag dagen var högtidlig. Simon och jag hade tänkt premiärgrilla för säsongen kung Charles till ära. Men i sista minuten beslöt vi äta lite enklare och grilla i morgon. Charles III fick nöja sig med att vi åt en bakelse och drack kaffet ur husets finaste koppar.
 

 
* men jag är ju måttlig som bara följde Svt, inte som vissa i bekantskapskretsen som bänkade sig framför tv:n redan på morgonen för att följa försnacket i BBC.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0