205:e dagen. Äntligen hemma

är det nu för yngre dottern Maria. Hon for från sjukhuset kl 13. Inget allvarligt nytt har dom hittat efter mångfaldiga undersökningar, varken i Spanien eller här. Lite senare under eftermiddagen dök jag upp hos henne med en del jag på beställning inhandlat. Då hade hon besök av tre assistenter som höll på att installera en ny säng. Det var så rörigt så vi kom överens om att jag for och hälsar på en annan dag.
 
Efter matpaus for jag till Fridsförbundet för möte med Framtidsgruppen. 
 
När kommer det arbetet bli klart och när, hur och genom vem ska det definitiva vägvalet göras? Det är frågan. Själv har jag väl under alla år varit den mest profilerade kyrkliga rösten - även om jag inte saknat stöd från andra i gruppen. Men givetvis har det också funnits andra tydliga röster. Nu vet vi att Stefan Aro blir präst i Örnäsets kyrka från hösten. Då blir det framför allt hans lott att från kyrkans sida ansvara för relationen till Fridsförbundet. Då får det nog bli hans roll att ingå i framtidsgruppen.
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Så roligt att Stefan kommer till Örnäset!

Svar: Jo!
Torbjörn Lindahl

2023-05-05 @ 20:14:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0