204:e dagen. Inköpta böcker

Läste i Dagslända (Kyrklig Samling) att ÄB em KG Hammar äntligen tagit sig för att läsa böcker av Per Olof Sjögren. I åtskilliga år har han vägrat läsa Sjögren eftersom denne var känd som kvinnoprästmotståndare. När Hammar nu äntligen läst Sjögren tvingas han medge att det var riktigt bra. De högkyrkliga har alltid varit bäst på att bygga församlingar, konstaterar Hammar.
 
Alltså inser även jag att jag borde följa i KG Hammars fotspår - endast i detta avseende! - och läsa Sjögren jag med. Alltså snabbt sms till Dag Sandahl* med fråga om vad av Sjögren jag borde läsa.** Svaret kom snabbt: Bygga inifrån och Mässa och mission. Böckerna fann jag på Bokbörsen och beställde direkt. Får återkoma då jag läst dem.
 

 
* hoppas att ingen bland kära läsarna anmäler mig till domkapitlet för att jag tagit emot ett råd från Dag Sandahl
 
** i min ägo har jag redan Såsom ett träd, och hans Böneskola fanns alltid på bokborden under KGF-tiden men jag köpte och läste den aldrig
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0