241:a dagen. Sjuk - tillfälligt?

Fick feber på dan och blev trött och orörlig. Bättre under eftermiddagen. Men sämre igen på kvällen. Ramlade i badrummet och fick ringa trygghetslarmet för att få hjälp ta mig upp. Kunde då hasa mig till sängen med hjälp av rollator.
 
Men personalen var lite orolig och ville att jag skulle kollas upp lite mer. Så dom kallade på ambulans  (utan blåljus och sirener) för där finns mer utrustning. Efter div prover och noggrann utfrågning konstaterades att sannolikt var inget allvarligt på gång. Men jag hade 39° feber (tidigare på dagen hade jag betydligt lägre) vilket ansågs förklara det mesta sv tröttheten. Med rekommendation ta två Alvedon var sjätte timme lämnade de mig. 
- Vi finns bara ett samtal bort.
 
(Berättar detta morgonen efter).
 

Kommentarer
Postat av: Thorsten Schütte

Krya på dig. Låter som ett tillfälligt elände i alla fall.

Svar: Känns som tillfälligt. Idag efter Alvedon o trogna vänners förböner är jag mycket bättre.
Torbjörn Lindahl

2023-06-10 @ 10:11:22
Postat av: Thorsten Schütte

Bra! Har själv tagits in på sjukhus akut 3 ggr, en gång med ambulans, anledningen var läkemedelsbiverkningar i två av fallen, en akut blödning under ett förment lätt dagkirurgiskt ingrepp i det tredje fallet. Sjukvården producerar sina patienter själv... ;-)

2023-06-10 @ 18:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0