282:a dagen. Bastu

blev det ikväll. Med svärsonen som är på besök. Lite bastuabstinens har jag då Mats flyttat ut till stugan. Under "vinterhalvåret" (ca åtta månader) bastar vi varje vecka.
 
Annars präglas dagarna av tanken på dottern och hennes öde. Även om det skulle  finnas lämplig behandling att få så.är hon funderande över om hon kommer orka med det - både kroppsligt och psykiskt.
 
Förbön tillåten.
 
F ö är min svärson en ytterst trevlig ung* man. Glad att ha fått honom in i familjen.
 
F ö (2) ringde jag idag till Missionsprovinsens biskop, Bengt, och bad att få bli befriad från uppdraget hålla oration på prästmötet i september, vilket beviljades (1 Tim 3:5). Mina (ev) krafter behövs nu på annat sätt. Jag lovade att det jag planerat säga eventuellt i en framtid skulle kunna bli en (förkortad) artikel i något lämpligt forum.
 

 
* en bit över 40!
 

Kommentarer
Postat av: Den gamle kamraten

Deltar i bön och tanke.

Svar: Tack!
Torbjörn Lindahl

2023-07-20 @ 00:12:07
Postat av: Sven

I "Den gamle kamratens" inlägg är det nog många som stämmer in i. Hälsa henne!

Svar: Tack o tack!
Torbjörn Lindahl

2023-07-20 @ 16:33:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0