324:e dagen. Mycket riktigt

kommenterade för en tid sedan min gamle kamrat på sin blogg att jag oftast bloggar nattetid. Precis före jag somnar. Nu säger vissa s k experter att man inte ska hålla på med mobilen precis före sänggåendet. Det skulle försvåra insomnandet. Tvärtom säger jag. Och kan nästan garantera att när jag lagt ifrån mig mobilen, släckt sänglampan och lagt huvudet tillrätta på kudden så sover jag inom några minuter.
 
Men ikväll ska jag först blogga om något viktigt. God vän från Göteborgs stift ringde idag och ville höra om läget och ge några tröstande ord. Men sen sa han också att han led med mig då han läst gårdagsbloggen och tagit del av mitt beklagade över min upplevda brist på blggskriveriämnen.
- Då kan du få göra lite reklam, var hans glada tillrop.
Och det han ville jag skulle göra reklam för var
 
www.kyrkligdokumentation.nu
 
Där finns mycket intressant för den intresserade. T ex div beslut i domkapitel och överklagandenämnd, så slipper varje enskild intressent själv begära ut handlingarna. Även div föredrag finns publicerade. Och t o m någon bok som nu är slut på förlaget.
 
Men det nya nu på slutet är att man även börjat lägga ut ljudfiler så man kan lyssna på diverse, inte bara läsa. 
 
Botanisera själv på hemsidan. Nu ska jag sova.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0