323:e dagen. Jag funderar

och funderar och funderar...
Men kommer inte på nåt att blogga om.
 
 

Kommentarer
Postat av: Andreas Holmberg

Kul! :o) Men skärp dej nu, Torbjörn :o). Klart du har något att blogga om. Som C G Hjelm sa ska varje kristen (inte bara s k "andedöpta") när som helst kunna föreslå en psalm, leda i bön, dela ett bibelord och avge ett vittnesbörd. (Han sa det när han vid ett ekumeniskt möte bett kyrkoherden avsluta med bön, vilket prästmannen avböjde med motiveringen att han glömt bönboken hemma).

Svar: Delar helt C G Hjelms syn - och absolut när det gäller präster. Men nu vill jag att denna blogg ska ha lite annan karaktär än daglig "syföreningsavslutning" :)
Torbjörn Lindahl

2023-08-30 @ 11:50:58
URL: http://efsidag.blogspot.com
Postat av: Andreas Holmberg

PS. Men jag förstår dej. Det brukar ju sägas om er präster att ni kan känna er "utpredikade". Och jag har också upplevet mej fullkomligt "urbloggad" - särskilt när man fått ett så strängt pensum som du av din gamle kramrat: att skriva ett inlägg om dagen! DS.

Svar: Utpredikad är ingenting jag riktigt känner igen för egen del. Snarare är det som med fysisk träning: ju mer man håller igång desto mer vill man ha.
Torbjörn Lindahl

2023-08-30 @ 11:52:36
URL: http://efsidag.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0