320:e dagen av sista året av min flyende ungdom

Vid förra 40-dagarsnoteringen hade vi just fått budet att yngre dotter Maria drabbats av något allvarligt. Nästan exakt sex veckor sedan således. Det var nämligen en söndag afton som äldre dottern Sara ringde och bad mig fara upp till Maria på akuten.
 
Under de sex veckor som gått har jag knappt kunnat ägna tankarna åt något annat.
 
Ibland undrar människor hur man ska kunna bevara och behålla sin tro på Gud när något så allvarligt händer. Jag säger att det är precis tvärtom; det som uttryckts med orden när något allvarligt händer är det bättre att ha Gud än vara utan.
 

Kommentarer
Postat av: Bodil

Jag beklagar verkligen, och när jag gjorde det med en något förhöjd och vresig stämma till Vår Herre, slogs jag av ryggskott...Så ibland får vi helt enkelt bara lämna allt i hans händer, även när vi vill värja oss med allt vad vi har, och istället be om nåd och tröst för sargade kroppar och hjärtan.

Svar: Bara be.
Torbjörn Lindahl

2023-08-28 @ 10:11:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0