310:e dagen. Besök

Fick alltså Maria idag av sin syster. Första rapporten handlade om ett stort gråtkalas. Men när det var över kunde dom tala konkret om framtiden och även skratta tillsammans. Nu är Sara hos sin kompis och jag är under natten hos Maria.
 
Besök fick även jag under dagen. Av Mats som återkommit från sin semestertripp till Estland och Lettland i sällskap med sin dotter. Varför åker man dit kan man undra. Kanske för att få nytta av sina kunskaper i ryska språket nu när det inte är läge fara till Rysslsnd.
 
När vi satt vid mitt köksbord och drack kaffe berättade jag de definitiva ytterst allvarliga bud som vi nu slutigen fått om Maria. Att något var på gång visste ju Mats som ledde förbönsmässan vi hade för några veckor sedan. Men inte hur allvarligt.
 
För någon dag sedan pratade jag i telefon med mina kära vän Berit Simonsson. Hon sms:ade sedan och gav det realistiskt tröstefulla bibelordet 1 Tess. 5:10.
 
Tack, alla som ber och på olika sätt skickar hälsningar.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0