308:e dagen. Assistenter

åt Maria fick Simon och jag vara ikväll. Vi hade farit för att äta middag vid kyrkstugan. Obs! vid inte i. Vi satt som vanligt ute "under vår korkek" som är en stor vacker lönn som sägs vara växt av ett skott som tagits på Mårbacka.
 
Vi satt kvar en stund och samtalade om vilka utombibliska bevis som finns för Jesu existens.
 
På väg till stugan hade vi stannat till på Jysk och köpt en luftbädd, på vägen hem stannade vi till hos Maria för att lämna den så jag får något bekvämare att vila min trötta lekamen på när jag sover över hos henne.
 
Och det var då vi blev personliga assistenter. Den som skulle jobba kväll hade inte kommit. Och efter påpekande från Maria försökte firman hitta en vikarie. Maria kunde dock ge dem viss tid eftersom hennes bror och far just kommit och kunde hjälpa henne upp efter eftermiddagsvilan. Men ingen assistent kom och vi fick sakta växa in i assistentrollen. Mat och disk först och till sist sänggåendet.
 
Men vad hade hänt om vi inte kommit?
 

Kommentarer
Postat av: Thorsten Schütte

Problemen med assistansen känns igen i släkten, tyvärr :-(

2023-08-15 @ 09:33:13
Postat av: Magnus Gustafsson

LSS är bra i teorin. I praktiken så får anhöriga ofta rycka in.

2023-08-15 @ 09:55:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0