302:a dagen. Samtal × 4

 1. Sedvanliga månatliga samtalet med god vän på Lilla skafferiet. Vi brukar träffas fredagar men i fredags missade han så då fick vi ta igen det idag istället. Han bjöd också med mig till västlaestadianska församlingens augustisamlingar till helgen. Erbjöd sig t o m komma och hämta mig. Ett sådant erbjudande kan man ju inte tacka nej till.
 
2. Promenad till stan för möte med annan god vän;  kaffe och samtal om kyrkliga och teologiska frågor 
 
3. Buss till Mjölkudden med ɓesök hos Maria med både gråt och skratt och tröst. Fortsatt förbön.
 
4. Promenad/buss hem och besök av blivande Luleåprästen Stefan Aro. Även här goda samtal och förbön.
 
Välsignad dag.
 
PS. Innan allt detta började träffade jag Mats som kommit för att parkera i stan då han ska bort på semester. Alltså kan jag inte låna hans P-plats (som jag annars gör hela sommaren då han är i stugan) utan fick igår köra in bilen i garaget.
 
Dessutom får jag inte lyssna till predikan av honom på söndag utan det blir jag som får hålla högmässa I Hertsön på söndag kväll.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0