295:e dagen. Sommarfest

enligt nu 12-årig tradition bjöd Mats in till i sin stuga i Kallax på måndagseftermiddagen. Fast sed: kaffe, grillning, middag och bastu med dopp i havet. För att ta mig från bastun och ner ivattnet fick jag stödja mig på två av bröderna, en på var sida. Flera bibelassociationer kan ges till detta. Givetvis avslutades samvaron med completorium.
 
Under kvällen fick jag också sms från min dotter Maria att man under dagen gjort de sista underskningarna för att slutligt och definitivt kunna säga exakt vad hon drabbats av, hur allvarligt det är och vad man vill göra åt det.
 
Hem idag och väl hemma fick jag tel från prästvigningskamrat som ville bjuda Mats och mig och Stefan Aro till sin stuga (tidigare föräldrahem). Eftersom det ligger på finska sidan av Muonio älv så blir det kanske bastu där också.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0