Tredje söndagen i advent

var det Mats och jag som höll mässorna i Hertsökyrkan. Han kl 11 o 12 efter det att jag haft 9 o 10.  Präst och musiker + i några fall, en kyrkvärd utöver de åtta deltagarna gjorde sammanlagt drygt 40. (Bosse var förkyld).
 
Predikan över evangeliet. Valde att berätta om de två dominerande tolkningarna
 - Johannes tvivlar verkligen och skickar sin vänner för att själv få veta
- Johannes skickar sin lärjungar för att de ska bli vissa om Kristus
 
Jag valde lägga ut båda alternativen och se hur man i respektive tolkningen kan se på Johannes', lärjungarnas och Jesu agerande och vad det kan lära oss.
 
Blev själv impad av hur mycket man kan få in på mindre än tio minuter.
 
Att fira samma gudstjänst två ggr var inget problem. Kyrkkaffe sen på stan med en av gudstjänstfirarna. Samtal mest om bönen denna gång.
 
Väl hemma blev det långpromenad ut på närbelägna landsbygden - dess lättillgänglighet är absolut något jag kommer att sakna när jag flyttar. Sedan middag, läsning och en stunds TV så är den dagen slut.
 
Nej, precis nu kom min hyresgäst Anders som veckopendlar. Te tillsammans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0