Hur kunde jag tveka?

När jag i eftermiddags kom hem? 
 
Jag hade hämtat mamma och tagit med henne till kyrkan. Bosse celebrerade och predikade.* Kyrkkaffe sen.
 
Efter gudstjänsten skjutsade jag hem mamma och innan jag hunnit från äldreboendet så kom min moster och morbror på besök. Så fick man hälsa på dom också.
 
Men hur kunde jag tveka när jag kom hem? Tveka att fara ut en stund med med kära motorcykeln. Av samma skäl som igår: när man sjunkit ner i favoritfåtöljen så ids man inte som vi säger i Luleå. Men om Mexico kan besegra Tyskland i VM så borde jag kunna besegra min lättja. Och till slut lyckades jag. 
 
Norrut även idag. Men lite längre än igår. Kurviga vägen över Sundom och sen hem från Råneå. Lite teknikövning som vanligt å större parkeringsplats. Det behöver jag definitivt mer av.  Hem via Örarna- Bensbyn.
 
Jag säger det igen: så avstressande att vara ute med MC! Det är nästan så att man skulle kunna få ett infall att vända hojen söderut, stanna till vid lämplig mack och köpa en tandborste och ringa en av sina bröder i Umeå och säga: "jag kommer om tre timmar". Det sista vore dock en överloppsgärning eftersom yngre bror ringde mitt under Tyskland-Mexico-matchen och planerade in ett besök kommande lördag-söndag.
 
Mässa, MC och fotboll på TV.** Vad fattas?
 

 
* detta var sista gången för sommaren vi har 11-gudstjänst i Hertsökyrkan. Kommande söndag är det mässa kl 18 och räknat därifrån är det varannan söndag kl 18 t o m 19 augusti. Fr o m 26 aug är det återigen sön- och helgdagligen kl 11.
 
**  prioritering i nämnd ordning

Kommentarer
Postat av: Rebellas andra

Detta är en kommentar på fel plats. Jag ber om ursäkt och hoppas att det accepteras.

I kommentarsfältet på en annan blogg skrev du

"I min bokhylla har jag en gammal kyrkohandbok där det finns flera alternativ i vuxendopritualet beroende på dopkandidstens andliga bakgrund. Om en muslim ("muhammedan" i denna gamla bok!) skulle döpas så var det tydligt utifrån formuleringarna att muslimen tillerkändes någon kännedom (om än fragmentarisk och ofullständig) om den sanne Guden i motsats till "riktiga" hedningar.'

Detta tyckte jag var mycket intressant, och frågar nyfiket vad det är för årgång på den boken.

Svar: Hemma efter några dagars bortovaro ska jag försöka se i bokhyllan.
Torbjörn Lindahl

2018-06-21 @ 12:06:54
Postat av: Torbjörn Lindahl

Handbok 1917. Men kanske har jag i minnet något övertolkat saken. Jag reder ut det hela i ett nytt inlägg.

2018-06-24 @ 14:15:44
URL: http://torbjornlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0