Ny fart

Kanske inte på mig men på arbetet i huset. Det hela har gått minst sagt på sparlåga efter det att jag fick de nya fönstren. Jag har ju varit krasslig i några omgångar och inte orkat så mycket. Men nu har jag i alla fall lyckats få hit en elektriker. Alltid fantastiskt att ha en yrkesman i huset som ser vad som bör göras, som vet hur han ska göra det och slutligen kan göra det. Lätt som en plätt. Det flesta av mina ideer om vad som borde göras blev snabbt ändrade. Två eftermiddagar har han hunnit spendera några timmar hos mig. Hoppas han kan avsätta så mycket tid i morgon att det blir färdigt. 
 
Sen återstår
1. Plasta in ytterväggens insida
2. Montera gipsplattor mm
3. Få hit rörmokaren som återmonterar elementen
Och sen (i valfri ordning)
4. Montera innertak
5. Få hit målare som tapetserar*
6. Byta parkettgolv.
 
Och sen är vardagsrummet snyggt.
 
- - - - -
 
* jag tapetserar aldrig själv numera även om jag kan. Det är inte värt det. Men det kanske jag inte säger när jag blir pensionär och har mer tid och mindre pengar. Gäller att få det gjort i tid.
 
 

Kommentarer
Postat av: Irene G

Det tar sig :)

2017-12-15 @ 09:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0