Sportaktivitet!

Idag lyckades yngste sonen lura med mig på något som jag under många år då och då haft lust att börja ägna mig åt men aldrig kommit mig för: bågskytte. Vi for om aftonen ut till Luleå Bågskyttesällskap som har sin lokal på Bergnäsets industriområde. På måndagar kan totala nybörjare få komma tre gånger och öva gratis tillsammans med en instruktör. Sonen var nog skickligare i början och hade i de flesta omgångar en mer samlad träffbild för sina tre pilar, men till slut lyckades jag - en gång! - få alla tre pilar inom det gula fältet.

Helt klart gav det mersmak. Vi far nog dit två måndagar till - i alla fall om sonen får bestämma. Gäller bara först att hans gamle far får ordning på muskler och senor i axlar, armar, hals och huvud som utsatts för en ytterst ovan övning. Om intresset håller i sig kanske vi även går en 7 kvällars nybörjarkurs. Dom går på tisdagar och dom kör några kurser per år när det finns nog många intresserade (minst sex). Kanske några bland kära läsarna intresserar sig?

Måttligt dyr aktivitet. Om man går med i klubben får man sedan träna med lånad utrustning.

Gammal pojkdröm går i uppfyllelse. Varför dröjde det årtionden?

Kommentarer
Postat av: Brorsdottern

Grattis! Visst är det roligt med bågskytte! Jag och maken har gått så långt som att köpa egen utrustning, men det har inte blivit så mycket skjutande på sistone. Småbarn tenderar att ha den effekten på fritidsaktiviteter...

2011-11-08 @ 10:50:07
Postat av: Tobbe

Roligt att samma intresse finns i släkten!

2011-11-08 @ 20:53:21
Postat av: gunnar

Låter bättre och hurtigare än motorcykelkörning.

2011-11-08 @ 22:25:51
Postat av: den gamle kamraten

Men luftgevärsskyttet då??

Den tidigt grundade traditionen med skott på gamla plastmodeller, tomt oljefat på vilket det stod en katt, gatlyktor och... Nä! Det skriver jag inte!

2011-11-08 @ 23:25:07
URL: http://stigstrombergsson.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Geväret finns kvar. Kom förbi någon gång så hittar vi alltid nå't att panga på

2011-11-09 @ 01:01:02
Postat av: kamraten igen

Du menar väl "nån"?

2011-11-11 @ 14:25:43
Postat av: Anonym

"Det jag har skrivit, det har jag skrivit".

2011-11-11 @ 20:21:26
Postat av: Fredrik Vennberg

Sköt ni instingtivt eller hade ni sikte på bågarna?

Jag har också provat på bågskytte det var kul.

2011-11-11 @ 21:55:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0