Torsdag kväll

Har nu för en och en halv timme sedan avslutat sammanträdet med SMC Norrbotten. Vill du veta vad vi sysslat med så kommer protokollet så småningom upp på hemsidan. Vi inledde dock med att käka varma mackor. Jag undrar om det är första gången som jag använder ugnen i den bänkspis som jag köpte till stugan för några år sedan? Nej, kommer jag på nu. Jag har ju varit här med både son och dotter och då värmt mat i ugnen.

Detta var tredje året i rad som vi har höstens första sammanträde i min stuga. Flera av kamraterna tycker att det redan blivit en så etablerad tradition att dom tycks mena att jag bara för den skull ska låta mig inväljas i styrelsen ytterligare ett år. Men det kan bli problem med fortsatta sammanträden härstädes. För två år sedan var vi bara tre deltagare (då var vi inte ens beslutsmässiga, alltså var vi tvugna att göra som vi bestämt trots att vi inte kunde bestämma det), ifjol fem och nu ikväll som mest åtta personer. Fler ryms inte. Kanske får vi flytta till separatiststugan eller annan större lokal här i Kyrkbyn.

Jag skriver här i Kyrkbyn eftersom jag sitter kvar i stugan efter det att jag diskat och just bestämt mig för att sova över. Frågan är bara var någonstans jag ska slå in en spik så att jag kan säga att jag "arbetet" på stugan så jag har rätt sova över en vardagkväll. Jo, kommer jag på: jag skulle behöva någonstans att hänga tebryggningsfiltret. All rättfärdighet uppfylld. Så lätt var det.

Nu är jag ledig i en vecka eftersom tio dagars läger ger en del extra tid att ta igen. Frågan är vad jag ska göra. Det lutar åt att jag tar - åtminstone en kortare - MC-tur.

Kommentarer
Postat av: den gamle kamraten

Lördag 21/8 är det internationell fest vid Forum i Älvsbyn. Karnevaltåg å grejer. Samt krubb från jordens alla åyya vinklar och vrår vid 12-13-tiden.

Kan det va nåt?

2010-08-21 @ 00:35:04
URL: http://stigstrombergsson.blogg.se/
Postat av: Tobbe

Tack för förslaget, gamle kamrat, men jag har känt mig lite hängig i dagarna två alltså har jag inte velat gärnsla järnponnyn. Men Älvsbyn finns ju alltid som tänkbart utflyktsmål om det bara är en lagom kort tur som hägrar.

2010-08-21 @ 14:34:25
URL: http://torbjornlindahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0