Stefanosgården

Det är en liten kurs-, läger-, retreatgård som drivs i privat regi. Den ligger i byn Gagsmark i Byske församling (gå¨in på nätet och sök så får du en vägbeskrivning). Det är ett fint och vackert och stillsamt ställe, väl värt ett besök.

Aktiviteter pågår under sommarhalvåret.

Under midsommarhelgen kommer jag själv att medverka med föredrag och predikan, enligt följande: 

Midsommarafton (fredag) 
Kvällsföredrag: "Guds eller människors kyrka" del I

Midsommardagen* (lördag)
På eftermiddagen "Guds eller människors kyrka" del II)
Kvällsgudstjänst "Var stark och frimodig"

Söndag (Joh döparens dag) 
Högmässa

Välkommen - får jag väl säga trots att jag själv är gäst på stället.
* Midsommardagens förmiddag är det gudstjänst ledd av präst från Byske församling

Kommentarer
Postat av: kyrksyster

Förvånar mig något att du medverkar där... det är väl knappast ditt umgänge. Med tanke på historien...

2009-06-12 @ 18:15:37
URL: http://blogg.aftonbladet.se/13059
Postat av: Tobbe

Kyrksyster säger inte rent ut vad det är för historia som skulle påverka mina dagsaktuella val så det blir svårt kommentera och kanske vore det inte heller ett ämne för en offentlig blogg. Men vad medverkan beträffar så far jag nog i stort sett dit jag blir kallad utan sidoblickar. Guds ord predikas för alla som vill höra på. Jag försöker säga detsamma oavsett var jag är.

2009-06-12 @ 22:23:31
Postat av: "Syster"

Stöder dig Tobbe, att du går dit du blir kallad och där predikar Guds ord. Läste själv lite om Gagsmark - Stefanosgården på nätet. Låter inbjudande.

Jag hoppas, att alla de dagar kring midsommar, som förhoppningsvis fler kommer till, blir Välsignade och får vara under Guds beskydd.

Själv är mina dagar i Marahamn. Jag ber dig Tobbe, att du har förbön för mig, att också jag får vara under hans beskydd.

2009-06-14 @ 09:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0