Gott nytt år!

Givetvis är det min verkliga önskan att alla kära läsare ska få ett gott nytt år!

Vad året kommer att innehålla vet vi ej. Vissa orosmoln syns på himlen tycker vi kanske. Jag kan nu lugna kära läsarna med två trösterika sanningar:

1. Jesus Kristus är densamme igår, idag och i evighet. Om han inte återkommer till jorden under det nya året så kommer han att fortsätta att regera tills dess att alla fiender blivit honom underlagda.(fritt efter 1 kor 15).

2. Bloggen består. Den kommer att fortsätta i samma stil, dvs en blandning av allvar och skämt (mest med mig själv).

Jag vill härmed tacka alla kära läsare som troget besöker bloggen och genom sitt bidrag till besöksstatistiken uppmuntrar mig att fortsätta. Jag tror t. o. m. att kära läsarna varit så flitiga på bloggen att jag numera har minst lika många besökare på min blogg som min läromästare och gamle kamrat har på sin. Bara det är ju ett mål i sig.

Tack för visat intresse. Återkommer då året blivit nytt.

Kommentarer
Postat av: Jan Sjöberg

Hej gamle bror.

Jag hittade din blogg via Helle Kleins.

Du är en flitig och uthållig skrivare.

Jag har just börjat.

All välsignelse under 2009!

Jan

2009-01-01 @ 17:20:55
URL: http://jansjoberg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Om Jesus återkommer till jorden,

så upphör bloggen och orden.

Då vi inte vet när han återvänder,

så får vi ta en dag i sänder.

Kanske Tobbe oss sanningar ger,

att vi himlen klarare ser.

När vi nu ett nytt år fått,

Må vi då rätt förvalta vår lott.

Vi med andra människor prata,

inte bli rädda och lata.

Berätta om vår stora skatt,

som kom till oss en julenatt.

Visa hur man vägen finner,

hur man salighet i himlen vinner.

Korset ständigt för vårt öga,

blickande upp till Jesus i det höga.

Bedjande om allt fastare tro,

skall vi med honom en gång få bo.

2009-01-01 @ 17:56:14
Postat av: SvBG

Jag gläds över båda sanningarna! Givetvis mest det första, men även det andra ligger på plussidan. Gud välsigne dig och ditt 2009!

2009-01-01 @ 20:46:07
URL: http://www.svenbertilgrahn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0