Ett steg på vägen

På den amatörastronomiska vägen alltså. Har jag idag tagit. Ett litet steg alltså. 
 
Fick paket från Stjärnhuset i Kivik innehållande bl a den hållare med vilken man kan fästa mobilen vid okularet på teleskopet och ta kort; en sådan hållare som jag skulle behövt när jag för en månad sedan försökte fota fullmånen. Synd att den inte kom igår så jag då om kvällen kunnat fota den ytterst vackra månuppgången. Idag fick jag testa och inviga tingesten genom att fota några villor/fritidshus (?) vid Sinksundet ca 3 km bort. 50x förstoring.
 
Så småningom ska jag väl lyckas få korn även på några astronomiska objekt.
 
 
Jag säger som tidigare. Är det roligt eller roligt. Barn på julafton är modellen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0