Kristus är uppstånden!

Så hälsade vi givetvis varandra i högmässans inledning idag. Närmare 60 personer var vi sammanlagt i gudstjänsten. Ändå fattades bortåt tio som annars kommer nästan söndagligen. Gudstjänst med stor glädje. Även för celebranten. Jag fick nämligen hjälp av redan pensionerad prästvigningskamrat som koncelebrerade med mig. Alltid roligt när två ämbetsbröder, som också innerligt upplever sig vara bröder i tron, får stå sida vid sida vid altaret.
 
Vid kyrkkaffet hade jag både motorcyklister och färö-ingar vid bordet. Sammanfattningsvis kan vi väl säga att samtalet handlade om MC-evangelisation på Färöarna. Det tar ca 36 tim med färja att få över motorcyklarna - från Danmark. Och då ska man ju ha kört dom dit först. Kanske lika bra att MC-evangelisera i norrbotten.
 
Middag hos moster efter gudstjänsten. Även mamma med. Alltid roligt.
 
Arbete sen igen senare under eftermiddagen. Sjukkommunion. En av tjänstens absolut mest glädjefulla och välsignade uppgifter.
 
Ny uppgift i morgon: mässa i Hertsökyrkan. Igen😄 Kl 18 denna gång. Samma påskglädje i repris.
 
(Däremot kommer jag inte att leda mässa i Mjölkudden på tisdag. Det har blivit fel i annonseringen. Den mässan leds av domprosten.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0